klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 2 Mac 2011

Tutup bilik gerakan: SPR, polis jangan jadi boneka UMNO-BN – AMK

SHAH ALAM: Naib Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Azmizam Zaman Huri menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Polis DiRaja Malaysia tidak menjadi boneka UMNO dan Barisan Nasional dengan mengamalkan sikap pilih kasih pada pilihan raya kecil Merlimau dan Kerdau.

“Kepada SPR dan polis, saya nasihatkan supaya jangan jadi boneka Umno dan Barisan Nasional. Jadilah badan yang benar-benar bebas dan berlaku adil kepada Pakatan Rakyat.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada amaran SPR dan polis yang meminta AMK menutup bilik gerakan mereka di Felcra Rumpun Makmur di Kerdau. Amaran tersebut dikeluarkan SPR dalam Berita Perdana TV1 semalam.

Mengulas lebih lanjut, Azmizam berkata AMK tidak akan berganjak dan terus berkempen bagi pihak Pakatan Rakyat. Ini kerana Umno dan Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) turut berkempen dan menggunakan bendera mereka sendiri walau pun hakikatnya, calon yang diperturunkan datangnya daripada Barisan Nasional.

Tegas beliau, jika benar semua pihak tertakluk kepada peraturan pilihan raya yang sama, seharusnya hanya lambang dacing sahaja digunakan BN.

“AMK juga tidak akan menurunkan bendera KEADILAN seperti diarahkan SPR kerana kononnya KEADILAN merupakan parti yg tidak bertanding.

“Kenapa bendera UMNO (lambang keris), KIMMA dan lain-lain boleh digantung sedangkan dari sudut teknikalnya yg bertanding ialah BN (lambang dacing)? Maknanya hanya lambang dacing saja boleh digantung,” kata Azmizam.

Menurut Azmizam, AMK juga akan mengambil tindakan terhadap pihak polis jika mereka gagal mengenalpasti mana-mana pihak yang merosakkan peralatan serta bendera KEADILAN sepanjang kempen pilihan raya ini berlangsung.

“Sebagai anggota polis sila pastikan keselamatan bendera kami dan sekiranya bendera tersebut hilang kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan undang-undang dan menuntut gantirugi terhadap PDRM kerana gagal mengawal keselamatan peralatan kempen pilihanraya kami,” kata Azmizam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan